Simone Kennedy Doig
ur. 1994
Simone Kennedy Doig pierwszych osiem lat życia spędziła we wschodnim Londynie, potem wraz z rodziną zamieszkała w Trynidadzie. Do dzielnicy z dzieciństwa powróciła, by ukończyć studia. Hybrydowa tożsamość jako konsekwencja migracji stanowi jeden z najważniejszych tematów malarstwa Doig. Drugim są kobiety: ich podmiotowość, autonomia i wzajemne relacje. Jej realistyczne i narracyjne obrazy tworzone są przy użyciu szerokiej gamy nasyconych barw, przez co doświadczenie malowanych przez artystkę scen zyskuje na intensywności. Taka praca z kolorem, a także ilustracyjne, często uproszczone ujmowanie postaci przywołuje skojarzenia z dziedzictwem twórców latynoamerykańskich. Medium malarstwa Doig wykorzystuje do interpretowania codzienności, szczególnie tej charakterystycznej dla jej dzielnicy. Wschodni Londyn skupia dużą społeczność migrantów z Trynidadu. Artystka rejestruje scenki z lokalnych barów, zatłoczonych ulic czy publicznych toalet, zwracając szczególną uwagę na panujące w dzielnicy mody i zwyczaje. Obraz Pielęgniarki ze św. Anny to niejednoznaczna sytuacja, której bohaterkami są tytułowe pielęgniarki (pracownice szpitala psychiatrycznego w Trynidadzie).